neděle 15. prosince 2013

Jak na zubní kaz bez zubaře

Nemoci zubů snadno ovlivní celkovou pohodu a zdraví. Je proto vhodné navštěvovat zubního doktora, který zuby opraví. Někdy ovšem nemáme na zubaře čas, nebo chuť. Jak zastavit růst zubního kazu a zbavit se bolesti?

Vznik zubního kazu

Vznik zubního kazu máme popsán v každé druhé reklamě na žvýkačky. Problém jsou cukry obsažené ve stravě. V ústní dutině máme přirozeně bakterie. Ty se živí cukrem. Jako vedlejší produkt jejich trávení dochází ke snížení pH. Prostředí ústní dutiny se stává kyselím. Kyselé prostředí ovšem narušuje zubní slovinu a tak vzniká kaz. Zuby se přirozeně remineralizují pomocí slin, aby remineralizace byla úspěšná, tak je třeba dosáhnout zásaditého pH. 

Jak vytvořit zásadité pH?

Sliny mají neutrální až mírně zásadité pH. Toho využívají žvýkačky ve svém tvrzení o prevenci zubního kazu. Existuje ovšem ještě rychlejší způsob, jak zajistit zásadité pH, remineralizaci a i léčit zubní kaz.  Tímto "trikem" je běžná kuchyňská sůl.

Jako prevenci zubního kazu si po jídle vypláchneme pusu a pak ji následně vyčistíme solí. Stačí sůl nasypat na prst a zuby potřít. Jedná se o starý způsob péče o zuby, který znají všichni jogíni. V praxi se mi osvědčilo i solení kazu. Při léčbě kazu sůl nasypeme přímo na kaz a necháme působit. Už po měsíci jsem si všiml výrazného ústupu kazu. Necháme působit cca minutu. Pak slané sliny vyplivneme.

Při použití mořské soli získáme více minerálů. Mořská sůl pomáhá obnovit zásadité prostředí úst a zároveň remineralizuje zuby.

Sůl pozitivně působí i na jazyk a dásně. Dochází k osmotickému efektu, kdy jsou tahané toxiny z buněk do solného roztoku, který vznike spojením slin a soli.

Varování: postup platí pro použítí čisté soli. Pojídání solených jídel požadovaný výsledek nezajistí!

Úleva od bolesti a léčba zánětu

Sůl nám pomáhá k prevenci a léčbě. Snižuje i  zánětlivé procesy. Při akutní bolesti si jen se solí nepomůžeme. Akutní bolesti nás zbaví žvýkání hřebíčku.  Hřebíček působí antisepticky a tak snižuje množství bakterií. Má tedy i preventivní účinek. Doporučuju preventivní cucání hřebíčku večer před spaním. Zánětlivé procesy léčí také šalvěj lékařská. Lze ji použít ve formě čaje, který budeme chvíli kloktat.


Dalším pomocníkem při léčbě akutní bolesti je akupresura. Palcem pomačkáme celou čelist. Efektivně působí i zatlačením na bod pod uchem, kde se spojují čelisti. Akupresuru jde opět využívat i dlouhodobě k léčbě zubů a čelistí. Dále lze používat akupresurní body příslušné dráze.





Na internetu jsem četl i jiné návody na alternativní léčbu zubů. Autoři bohužel nepochopili příčinu nemoci. Proto se zaměřují například na pojídání játer a tuků, což je dobré pro doplnění provítamínu D. Ten ovlivňuje kvalitu kostí a zubů, ale není schopen zabránit růstu zubního kazu.



5 komentářů:

  1. mám dotaz,stačí teda normální sůl nebo to musí být mořská sůl?

    OdpovědětVymazat
  2. Si děláte sradu, jdu to vyzkoušet, jsem zvědav, vyzkoušel jsem vše, i to co neexistuje :D kur*a fix prst v prdeli si můžu zlomit a kaz přesto nerušeně papká zoubek i s nervem a už mě bolí zub i s kořenem a půl ksichtem.. no nic musím tu závěŤ dopsat, než bude pozdě :D jdu na tu sůl jesi pomůže máte u mě flašku :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mimochodem, jen o zásaditosti to taky nebude, zaprvé ani nevím zdali je sůl zásaditá může být, více zásaditá je ale soda, zkusím i tu.. Pak jdu s kusem špagátu na zastávku šaliny přivážu o zub, a ojo tramvajky :D:D muhehe a probudím se dobity za tramvajkou na konečné :D sranda musi byt i když trnu bolestí, prej je očisťující, mno to už bych musel být jak injekční stříkačka sterilně čistý..

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím všechny! Díky tomuto webu jsem vyzkoušel postup léčení kazů bez vrtačky a …FUNGUJE TO !!! Pro pobavení sem napíšu můj mini příběh- bolela mě spodní trojka, hlavně při jídle a tak sem šel k jednomu zubaři a ten mi řekl, že to všechno dělá horní osmička a že mi ji okamžitě vyrve. Co?! Mě bolí spodní trojka a on mi chce vyrvat horní moudrák? Okamžitě sem vyletěl z křesla a zdrhal, co mi nohy stačily Pak jsem šel k druhému zubaři, mému známému, a ten o horní osmičku zájem nejevil, za to mi chtěl vyvrtat tu bolavou trojku. Řekl jsem mu zdvořile že už musím jít a okamžitě jsem začal s kůrou- koupil jsem si vitamínový doplněk na Déčko, zinek a hořčík, čistil si zuby 2 x denně a vyplachoval jsem si často pusu kokosovým olejem nebo hřebíčkovým odvarem. No věřte nebo ne- po měsíci to úplně přešlo a necítím už ani stopy po bolesti či citlivosti, zub je jako nový Takže tady to vidíte- každý zubař si myslí něco jiného, ale spojuje je touha za každou cenu vrtat a trhat! Já se řídil jen zdravým rozumem a tušil jsem, že když se může zregenerovat kost, proč by nemohl zub?? Každopádně doporučuji si v případě obtíží k zubaři raději zajít pro diagnózu a pak až zkusit domácí léčbu…koneckonců odvrtat se můžete nechat vždycky, ne? Přeji všem úspěšné uzdravení!!!

    Více se dočtete na slunecnyzivot.cz/2014/05/odstraneni-zubniho-kazu-bez-lekare/ © Slunečný život

    OdpovědětVymazat